Sekreteriatet Farsta Cupen
Söndag 12 okt, 08:10-09:55
Gubbängens IP
Samling: 08:10SEKRETARIATET – GUBBÄNGENS IP
· Alla planer måste konas upp då det inte finns några målade linjer för 5 mot 5 och liten 7 mot 7. Finns en planskiss med i sekretariatlådan där ni ser vart planerna ska placeras och vilka mått som gäller. Finns både platta CD-markörer att märka upp kort och långsidorna + Kinahattar att markera hörn, mittlinje och retreatlinje.
- 2-3 planer vid 5 mot 5 spel – 4-6 mål ställs fram
- 2 planer vid 7 mot 7 spel – 4 mål ställs fram
- Sätt upp plannummer på målen på alla planer
· Sätt upp spelscheman
· Kolla att omklädningsrummen är öppna. Till detta behövs passerkort som ledarna i laget har
· Ta emot lagen, hälsa dem välkomna, ge info om vart det finns toaletter och omklädningsrum, kolla av hur många spelare de är och lämna ut medaljer därefter.
- 5 mot 5 spel - 10 medaljer/lag
- 7 mot 7 spel - 13 medaljer/lag
Medaljer som blir över ställs in i ”tillredningsrummet”, vi hämtar upp det på måndag så vi kan fylla på till kommande Farsta Cupdagar
· Ge domarna lunchkupong, 1 kupong/domare. Finns det någon domare som är på plats både FM och EM så får de 2 lunchkuponger
· Starta upp anläggningen i speakertornet, den finns i säkerhetsskåpet och koden dit är 1-2-3-4-5-6-7 # , sätt på anläggningen som är i skåpet och efter det så är det bara sätta på mikrofonen som finns på bänken framme vid det stora glaspartiet. Och där ge löpande information till spelare och publik om tider för matchstart på de olika planerna och vilka som lag som spelar på respekt
· Alla planer måste konas upp då det inte finns några målade linjer för 5 mot 5 och liten 7 mot 7. Finns en planskiss med i sekretariatlådan där ni ser vart planerna ska placeras och vilka mått som gäller. Finns både platta CD-markörer att märka upp kort och långsidorna + Kinahattar att markera hörn, mittlinje och retreatlinje.
- 2-3 planer vid 5 mot 5 spel – 4-6 mål ställs fram
- 2 planer vid 7 mot 7 spel – 4 mål ställs fram
- Sätt upp plannummer på målen på alla planer
· Sätt upp spelscheman
· Kolla att omklädningsrummen är öppna. Till detta behövs passerkort som ledarna i laget har
· Ta emot lagen, hälsa dem välkomna, ge info om vart det finns toaletter och omklädningsrum, kolla av hur många spelare de är och lämna ut medaljer därefter.
- 5 mot 5 spel - 10 medaljer/lag
- 7 mot 7 spel - 13 medaljer/lag
Medaljer som blir över ställs in i ”tillredningsrummet”, vi hämtar upp det på måndag så vi kan fylla på till kommande Farsta Cupdagar
· Ge domarna lunchkupong, 1 kupong/domare. Finns det någon domare som är på plats både FM och EM så får de 2 lunchkuponger
· Starta upp anläggningen i speakertornet, den finns i säkerhetsskåpet och koden dit är 1-2-3-4-5-6-7 # , sätt på anläggningen som är i skåpet och efter det så är det bara sätta på mikrofonen som finns på bänken framme vid det stora glaspartiet. Och där ge löpande information till spelare och publik om tider för matchstart på de olika planerna och vilka som lag som spelar på respekt